02 березня 2013

Зубцювання





Виконання:
Вздовж лінії краю виробу виконують  мережку як на рисунку. Щоб зубці були більш випуклі, нижче мережки деколи підрізають і висмикують 1 нитку полотна.
   Потім згинають полотно вздовж промережаної лінії і скріплюють зубці між собою з допомогою "черв'ячка". Для цього вишивальну нитку закріплюють справа, голку вколюють з вивороту і виколюють на лицьовий бік, відокремлюючи чотири нитки, які утворюють зубець. Далі нитку протягують між зубцями і вколюють голку через чотири нитки для наступного зубця.

  

 

  Для міцності можна нитку протягувати між зубцями двічі (фото 1-4): нитку протягують між зубцями і вколюють з вивороту на лицьовий бік в тому ж самому місці, знов  протягують між зубцями і вколюють через чотири нитки для наступного зубця.
 
 

 Зауваження:

- мені зручніше скріплювати зубці між собою з виворітного боку;
- якщо полотно цупке і накрохмалене, то при скріпленні зубців нитку слід затягувати досить міцно. 
- зубці скріплюю після виконання рубцювання.
Ось так виглядає моє зубцювання:
 

 


 
Зубцювання на рукаві і комірі вишитої сорочки

Зубцювання по краю серветки
 
 Джерела:
1. В.О. Радкевич, Г.М. Пащенко "Технологія вишивки"
 
 
 

8 коментарів:

  1. Дякую за мк,все досить зрозуміло і не так складно,як здавалося. Спробувала виконати на клаптику канви,вийшло гарно. Я фанатка української вишивки, рушників, сорочок,подушок, моя бабуся вишиває хрестиком, та мені цікаві і інші види вишивки та види оформлення сорочок, один з них "пухлики",можливо вам добре відомий він, я дуже хотіла б дізнатись як їх викогнують. Ще раз спасибі за мк!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Думаю, вам цікаво б було "погуляти" на форумі http://vyshyvanka.ucoz.ru/forum/ про пухлики дивіться тут у Оленки Данівої: http://vyshyvanka.ucoz.ru/forum/38-445-27#73847

      Видалити
  2. як шикарно й вишукано! дякую щиро!

    ВідповістиВидалити
  3. Щиро дякую! Дуже корисний приклад!

    ВідповістиВидалити